1 / 3
1 / 3
1 / 3

Aquest cap de setmana no us perdeu el Saló del Videjoc

El director general d’Andorra Telecom, Jordi Nadal, la cònsol major d’Escaldes-Engordany, Trini Marín, i la presidenta de l’Associació de Comerciants de l’Avinguda Carlemany i Travesseres, Susagna Venable, han presentat aquest dimecres la vuitena edició del Saló del Videojoc d’Andorra, un certamen que arriba carregat de novetats.


El Saló, que se celebrarà del 17 al 19 de febrer, no només ampliarà la superfície fins els 1.700 metres quadrats sinó que, a més, disposarà de noves localitzacions com són la plaça Coprínceps o l’Illa Carlemany. L’objectiu, tal i com ha explicat el director d’Andorra Telecom, és incrementar el públic, donar a conèixer l’esdeviment entre els visitants i afavorir el caràcter eminentment familiar.


Nadal ha volgut destacar la tradicional implicació del Comú d’Escaldes-Engordany en el Saló, així com, en aquesta edició, de l’Associació de Comerciants de l’Avinguda Carlemany i Travesseres, que assumeix l’envelat de la plaça coprínceps, i l’Illa Carlemany que cedeix el seu hall. “Sense aquestes complicitats no hauria estat possible la nova aposta del Saló, que fa un salt qualitatiu obrint-se a nous escenaris”, ha ressaltat Nadal.
Trini Marín, per la seva banda, ha expressat la seva satisfacció tant per la renovació de l’aposta pel Prat del Roure, que acull “durant tot l’any esdeveniments molt diversos, demostrant així la seva polivalència”. Per la seva banda, Susagna Venable ha destacat que el Saló s’ampliï a la plaça Coprínceps i a la part alta de l’avinguda Carlemany, on s’ha programat una pokequedada.


La voluntat d’atreure un públic ampli es reflecteix en la temàtica triada: la realitat virtual, amb un total de quatre zones temàtitzades: StarWars Battlefront, Batman Arkham, Drive Club i Resident Evil Kitchen (PlayStation VR). La realitat augmentada també hi serà present amb 3 àrees específiques per a diferents franges d’edat i dedicades al Chromville, Pokemon Go i Harry Potter.


En total, es disposarà de 19 zones de joc distribuïdes entre les diferents ubicacions. La videogame party comptarà aquest any amb un total de 111 punts de joc de diverses plataformes, 40 més que l’any passat. També es disposarà d’una zona cooperativa multijugador, amb 16 posicions de joc connectades en xarxa.


L’organització ha previst diverses activitats paral·leles com són la Lasser Battle (paintball virtual), l’animació d’una Cosplay professional, lluita de robots o un taller de programació de videjoc.
Des de la vessant competitiva, hi haurà un total de 3 tornejos online i 18 de presencials dedicats a jocs tan populars com League of Legends (PC), FIFA 17 (PS4), Call of duty (Black Ops III (pS4). Les finals seran retransmeses en streaming a través de la plataforma Twitch.


Un esdeveniment d’aquestes característiques no seria possible sense la participació dels voluntaris. Un total de 10 col·laboradors vetllaran perquè els infants juguin només a jocs permesos per la seva edat i assistiran els participants. Jordi Nadal ha volgut fer un esment especial a tots els voluntaris que contribueixen a l’èxit del Saló.Com en cada edició, l’organització posa a la venda una samarreta commemorativa de caràcter solidari a un preu de 2 euros que es posarà a la venda a partir del dia 7 de febrer a l’Agència Comercial d’Andorra Telecom. La totalitat de la recaptació s’assignarà al programa Voluntaris per la Natura.