Inici / Infància / Projecte Pedagògic

Projecte Pedagògic

 

INSTAL·LACIONS DE LES ESCOLES BRESSOL
Les Escoles Bressol són espais on l'infant pot desplaçar-se fàcilment, conèixer i investigar els diferents llocs. L'espai està concebut a la seva mida i de manera que afavoreixi el seu desenvolupament.
 
Cada sala té una funció pròpia. Els espais estan repartits en: espais comunitaris (menjador, cuina, sala de psicomotricitat, jardí/terrassa) i espais propis per a cada grup o aula (sala de joc, sala de canvi, salade repòs).
 
 
 
SELECCIÓ DE MATERIAL
Per a la selecció del material de l'Escola Bressol tenim en compte l'edat, el desenvolupament psicomotor de cada grup d'infants, així com la seva qualitat.
 
El joc és el mitjà més divertit per aprendre. L'infant té a la seva disposició diferents tipus de jocs i joguines, així com material divers. El material ajuda a desenvolupar la capacitat que té l'infant de transformar, manipular i evolucionar amb imaginació i creativitat.
 
 
 
LLENGUA
La llengua en la qual ens expressem a les Escoles Bressol és la llengua catalana. No obstant això, tenim en compte la llengua materna de l'infant en el període d'adaptació a l'Escola Bressol.
 
 
ELS NOSTRES OBJECTIUS
Atenció a l'infant coordinada amb la família: donem importància a una bona coordinació, ens informem de les necessitats i dels costums de cada infant des del moment de la inscripció mitjançant la fitxa individual considerant l'evolució de l'infant des que va néixer. Durant la seva estada a l'Escola Bressol, a fi d'evitar crear una ruptura, volem que hi hagi diàleg entre l'Escola Bressol i la família. En aquest sentit recomanem als pares que ajudin a facilitar l'adaptació i la integració de l'infant durant el temps necessari.
 
Continuïtat en la manera d'actuar del personal de les Escoles Bressol: el personal té cura de les necessitats de l'infant per tal que rebi una atenció personalitzada i respecti el seu ritme. Considerem molt important la comunicació tant verbal com afectiva amb l'infant i el tracte és càlid i agradable. No obstant la relació que s'estableix amb els infants, no es pretén substituir la que existeix entre pares i fills. El personal educatiu transmet diàriament les informacions referents a l'infant durant la seva estada a l'Escola Bressol.
 
Respecte a la individualitat de cada infant: respectem les necessitats i la capacitat d'adaptació dels infants pel que fa als hàbits d'alimentació, de son i de control d'esfínters. 
Alimentació: els canvis d'alimentació s'introdueixen de forma progressiva respectant les capacitats i el ritme individual (gust i quantitat). 
Son: respectem el ritme i els hàbits de cada infant. 
Control d'esfínters: flexibilitat en l'adquisició del control en funció de les capacitats fisiològiques i psicològiques del'infant.
 
Afavoriment de l'adquisició de l'autonomia de l'infant:potenciem la seva llibertat de moviments dins de l'Escola Bressol,afavorint la descoberta de la seva activitat espontània. Les activitats en forma de joc es realitzen demanera progressiva tenint en compte la maduració i el ritme d'adquisició de cada infant.
 
 
 
 
PERSONAL
Un equip pluridisciplinari de professionals, compost per la coordinadora, educadores, puericultores i el personal de manteniment, vetlla pel benestar dels infants. L'equip de professionals realitza una tasca preventiva i educativa. Periòdicament es compta amb la intervenció d'un pediatra i d'una psicòloga.
 


 
ACTIVITATS
 
AULES DE BEBÈS
A l'aula de bebès es duen a terme una sèrie de jocs i activitats destinats a estimular els sentits dels infants i la seva relació amb l'entorn, com són:
 
Jocs sensorials: la panera dels tresors té per finalitat proporcionar estímul i experiència als 5 sentits. Plaques per experimentar sensacions tàctils.
        Pots de vidre amb diferents objectes dins. Caixa amb roba de diferents textures.
Jocs motrius: mòduls de psicomotricitat per potenciar adquisicions motrius que facilitin el coneixement de les pròpies possibilitats.
Descoberta d'un mateix: amb un mirall.Formació de laprimera imatge corporal.
Jocs d'aparèixer i desaparèixer.
Jocs de falda: contacte físic, consol i reconfort.
Jocs de construcció: desenvolupament de l'habilitat manual apilant, desapilant.
Jocs musicals: estimulació de l'oïda i la sensibilitat.
Llibres, contes i imatge.
Jocs lliures: descobriment de l'entorn, dels objectes i de les joguines.
Massatges: relació afectiva.
Mòbils, sonalls, ninots i pilotes: jocs destinats als més petits.
Barres de suport: per ajudar-los aposar-los o posar-se drets.
 
AULA DE MITJANS I GRANS
A l'aula de mitjans i de grans es prepara tota la planificació trimestral, així com tota una sèrie d'activitats puntuals englobades dins de les tres àrees principals: coneixement del propi cos, coneixement de l'entorn natural i social i comunicació i llenguatge.
 
Activitats trimestrals: psicomotricitat, psicomotricitat fina, jocs deconstrucció, grafomotricitat, el meu àlbum, jocssimbòlics, tallers de cuina, jocs d'aigua, jocsd'exploració, llenguatge: contes, llenguatge musical, imatgedel cos: massatges, ...
 

 
ACTIVITATS PUNTUALS
Celebració de les festes tradicionals (reis, carnestoltes,...), sortides organitzades dins de l'activitat del nostre entorn, excursió de fi de curs, festes dels pares amb lliurament de diplomes.