Inici / Turisme / Pla per renovar les instal·lacions de Caldea

Pla per renovar les instal·lacions de Caldea

Aquest dimecres la presidenta del Consell d’Administració de la SEMTEE, Trini Marín, i el director general de Caldea i Inúu, Miguel Pedregal, van oferir als mitjans de comunicació un balanç del funcionament dels centres durant el 2014 i van avançar algunes de les línies estratègiques que se seguiran a partir d’aquest any 2015.

D’aquesta manera, la societat explotadora de Caldea, la SEMTEE preveu engegar un pla de reinversió per renovar les instal·lacions de Caldea durant els propers tres anys. Així ho va avançar Pedregal durant el balanç de l'exercici del 2014 en què s'ha constatat una recuperació d'Inúu, que ha triplicat la xifra de visitants, i una lleugera davallada de Caldea.

Pel que que fa al pla de reinversió, es preveu invertir uns 500.000 euros durant el 2015 per renovar instal·lacions i crear noves zones, com per exemple un espai dedicat al públic infantil. Miguel Pedregal va assenyalar que s'està tirant endavant un pla de reinversió perquè en els propers tres exercicis es puguin anar renovant les instal·lacions. Així, durant aquest any 2015 s'ha previst invertir 500.000 euros, una quantitat similar a la prevista per als dos propers anys, tot i que dependrà de l'evolució econòmica. Amb aquesta inversió es vol evitar que el termolúdic es quedi desfasat després de 20 anys de funcionament. Això forma part de la nova estratègia de comunicació que dóna suport a la promoció d'Inúu sobre la marca reconeguda de Caldea. El director de Caldea-Inúu va ressaltar que el que es pretén és actualitzar les instal·lacions, i apostar per altres opcions com un espai infantil per ampliar el segment de mercat i que es converteixi en un revulsiu comercial.

A més, també van indicar la intenció de renovar l'espectacle d'Els Comediants que ja fa anys que es representa i oferir una opció més moderna. Inúu triplica el nombre de visistants el 2014 Pel que fa a l'afluència, Inúu ha triplicat el nombre de visitants, passant dels 10.721 del 2013 als 30.357 del 2014. En canvi, Caldea ha perdut uns 3.000 visitants, passant dels 291.383 del 2013 als 287.457 del 2014.

Pedregal va restar importància a aquest descens englobant-lo en el resultat global. Respecte als resultats econòmics, la SEMTEE ha registrat 1.490.000 euros positius, tenint en compte els ingressos i les despeses d'explotació, mentre que al 2013 la societat va perdre 230.000 euros. En els ingressos totals, Pedregal ha assenyalat que la societat ha guanyat uns 700.000 euros, passant dels 10,3 milions del 2013 als 11 milions del 2014.

Pedregal va valorar positivament aquests resultats que, segons ell, demostren que Inúu 'està arribant al públic i capgirant la tendència'. En aquest sentit, considera que el canvi d'estratègia comercial ha contribuït als bons resultats, ja que s'ha decidit reforçar la promoció entre els turistes que ja estan al país, i no tant en la comunicació exterior. En la mateixa línia es va mostrar la cònsol major d'Escaldes-Engordany i presidenta de la SEMTEE, Trini Marín, que va recordar els inicis difícils del projecte d'Inúu.