El bus a la demanda ja és operatiu

El servei de transport col·lectiu a la demanda està operatiu des d’avui i fins a l’1 de juliol serà gratuït. Les reserves es poden fer a través de l’aplicació Ride Pingo (que ja es pot descarregar al mòbil) o bé trucant al 775 577 i amb una antelació màxima de set dies fins al mateix moment del viatge.

Per evitar esperes i guanyar temps, l’aplicació informarà l’usuari de l’hora de recollida en un punt concret, ja que el bus a la demanda no té parades ni línies preestablertes.

Pel que fa a les tarifes, a partir de l’1 d’agost el bitllet senzill passarà a costar 1 euro i l’abonament mensual amb viatges il·limitats, 20 euros. En un primer moment, el pagament es podrà fer al mateix bus amb efectiu o targeta, però en un futur es pretén que es pugui realitzar a través de l’aplicació.

El servei està operatiu els dies laborables de les set del matí a les deu de la nit i els caps de setmana i festius de les nou del matí a les deu de la nit. De moment, s’han previst quatre vehicles per cobrir les hores punta i dos per a la resta del dia i els festius.

Durant els primers sis mesos es durà a terme una prova pilot per constatar quina és l’acceptació i quins elements cal canviar.  

La cònsol major d’Escaldes-Engordany, Rosa Gili, i la consellera de Medi Ambient, Mobilitat i Urbanisme, Cèlia Vendrell, han assenyalat que es tracta d’un projecte innovador perquè és el primer bus comunal que es posa en marxa a la parròquia i perquè és un servei a la demanda. Vendrell ha explicat que s’ha optat per aquest sistema perquè és més eficient, competitiu, flexible i sostenible. “No volíem busos grans voltant tot el dia, possiblement buits”, ha afegit Gili. És per aquest motiu que es va optar per recórrer a una tecnologia que permet gestionar les rutes en funció de les reserves aplicant uns algoritmes. 

L’objectiu del bus a la demanda és facilitar la vida a la ciutadania però també lluitar contra el canvi climàtic. Així doncs, el Comú d’Escaldes-Engordany remarca que la seva utilització serà un “acte cívic”, ja que l’única competència que té és el vehicle particular, “una opció de transport obsoleta a nivell parroquial”. La cònsol major ha recordat que la posada en marxa d’un servei com aquest era un tema que la parròquia tenia pendent, tenint en compte que hi ha zones perifèriques en què no hi arriba el transport col·lectiu. També ha posat en relleu que amb la implementació del projecte es dona compliment a un compromís electoral.

Han assistit al viatge inaugural el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, i la ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Calvó, a més dels representants comunals.